..Mielőtt elhagytam volna San Fierrot, meglátogattam néhány régi ismerős gyárát. A bombával megpakolt autóval a kapuhoz hajtottam, és elgázoltam az őröket. A többi arc kinyittatta a kaput, amin be tudtam jutni a területre. A túlsó oldalon található épület hátsó részében parkoltam le a kocsit, majd a fegyveresekkel mit sem törődve, ész nélkül rohantam ki a raktárból, mielőtt az a levegőbe repült volna. Az udvaron átküzdöttem magam az őrökön, ám a bejáratot egy frissen érkezett autó mögött bezárták. Elfoglaltam hát a kocsit, és az ugratón keresztül áthajtottam a kerítés felett. Ekkor egy ismeretlen hívott a mobilomon, és a sivatagba invitált..
SIVATAGI KÜLDETÉSEK
Monster (Nehézség: könnyű)
A megadott címre érve fényűzően berendezett, de elhagyatott ranchot találtam. Az ismeretlen házigazda hangosbeszélőn arra utasított, hogy üljek az udvaron parkoló monster-car kormánya mögé, és teljesítsem a GPS koordinátákkal felállított versenypályáját megadott időn belül, amolyan teszt gyanánt. Legszívesebben hagytam volna a fenébe a rejtőzködő aberráltat, de mivel információi voltak a családomról, megtettem, amit kért.
Tipp: A járgányban nem volt kézifék, cserébe viszont – hála az öszkerékhajtásnak – a legdurvább emelkedőn is simán felmászott.
Gépeltérítés - Highjack (Nehézség: közepes)
A kis próba után az ismeretlen végre felfedte magát… Na de éppen Toreno? Ráadásul titkos kormányügynök?! Ez még nekem is sok volt… Meglehetősen összezavarodva fogadtam el első „hivatalos” megbízásomat, egy rivális ügynökség kamionjának elrablását. Mivel szükségem volt társra, felhívtam Cesart. Lelkesen jött, hiszen nem tudta, mi vár rá… Amikor aztán a motoron ülve az autópályán üldöztük a kamiont, és felvetettem neki, hogy esetleg átmászhatna rá menet közben... nos, akkor némileg alábbhagyott a lelkesedése. A végén persze gond nélkül leszállítottuk a cuccot a garázsba.
Tipp: Mivel nyílegyenesen a híd felé vettem az irányt, és a szembejövőkkel nem törődve, a lehajtón robogtam fel a hídra, még a hosszú egyenesen szakaszon értem utol a kamiont, így volt bőven időnk, amíg Cesar rászánta magát az ugrásra.
Garázsmenet - Zeroing in (Nehézség: könnyű)
Ha már úgyis visszamentem San Fieroba, megvettem a Wang autókereskedést, és hogy ne álljon üresen, úgy gondoltam, lopok néhány autót. Zero készített egy mobiltelefon-pozícionálót, így könnyedén a nő nyomába szegődhettem. Hamar utolértem, és rendőr módra kiperdítettem az autóját – majd őt magát is kipenderítettem az autójából.
Tipp: Megnyugtató volt a tudat, hogy az ellopott jobbnál jobb járgányok ezután rendre ott sorakoznak a kereskedésben.
Próbaút - Test Drive (Nehézség: könnyű)
Cesarral elmentünk egy konkurens autókereskedőhöz, majd az emeleten rövid próbaútra indultunk a kocsikkal… jobb híján az ablakon át. Cesar ment elöl, én könnyedén tartottam a tempót mögötte. Egyszer a frászt hozta rám, amikor egy szűk sikátorban azt vettem észre, hogy a zsaruk eltorlaszolták a túlsó végét, és rükvercben kellett távoznunk a helyről…
Tipp: Természetesen eztán mindkettőnk autója a kereskedést gazdagította.
Vámszabadterület - Customs Fast Track (Nehézség: könnyű)
Cesarral lementünk a kikötőhöz, mivel fülest kapott, hogy egy nekünk kellő kocsi érkezett az egyik konténerben. Az informátor ugyan azt mondta, megjelöli a jó dobozt, de a daruba felmászva semmilyen jelölést nem láttam. Így aztán nekiálltam egyesével a kipakolásnak… A második vagy harmadik konténerben megtaláltuk a keresett autót, ám néhány váratlan vendég érkezett, így sietve lemásztam a daruból, és Cesar védelmére siettem.
Tipp: A hőkövetős rakéta itt is csodákra volt képes! A feladat után néhány szállítmányozó cég is felfigyelt ránk, így export-import jellegű feladatokat is végezhettem.
A defekt - Puncture Wounds (Nehézség: közepes)
Szegény Cesar büszkeségét alaposan megnyirbálta egy női sofőr, aki órákon át játszadozott vele, Cesar mégsem tudta őt utolérni. Űzőbe vettem hát magam is, és hogy fokozzam Cesar frusztrációját, viszonylag hamar utolértem a bigét, majd néhány tüskét kiszórva odaszegeztem az úthoz. A tyúk elszaladt, a defektmentes gumik felszívták magukat, én meg visszahajtottam a garázshoz.
Tipp: Szerencsém volt, hiszen az autópálya végén értem utol a csaj kocsiját, ahol balra fordult, majd jobbra kanyarodva hajtott rá a hídra – én pedig a mezőn rövidítve elé kerültem, és teleszórtam tüskékkel a hidat.
A csomag - Interdiction (Nehézség: közepes)
Ideje volt visszamenni a farmra, ahol Toreno előbb halálra idegesített Sweet raboskodási körülményeinek ecsetelésével, majd váratlanul igazi ügynöki feladatot bízott rám. Elküldött egy kis hegyi faluba, majd ott Nagy Testvért játszva instruált fel a hegytetőre, és még járművet is választhattam. Fent a helyzet váratlan fordulatot vett: kétszer két üldöző helikopter érkezett, kommandósokkal megspékelve. Miután lerendeztem több tucat ügynököt, még a csomagért is el kellett mennem, amit a pilóta egy biztonságos, de baromi messzi ponton dobott le. Miután visszavittem a cuccot a szellemvárosba, a két megmaradt járgány egyikével hazahajtottam.
Tipp: A küldetés előtt elhoztam a San Fiero-i reptérről néhány hőkövetős rakétát, így pillanatok alatt elintéztem a helikoptereket a SWAT kommandósokkal együtt. A reptérre pilótaengedély híján úgy jutottam be, hogy az őrbódé elé parkoltam, és a kocsi, majd onnan a bódé tetejére mászva beugrottam a kerítésen túlra. Ha már ott voltam, elhoztam egy helikoptert is, és azzal mentem végig az egész küldetésen, rengeteg időt spórolva. Ha mégis választottam volna járművet, és a végén azt szerettem volna megtartani, a szellemvároshoz visszaérkezve ki kellett volna szállnom belőle, és gyalog bemenni a garázsba.
Verdant Meadows (Nehézség: könnyű)
Toreno nem kapkodta el a bratyó kiszabadítását, helyette inkább a történelemkönyvön röhögcsélt, és újabb feladatot adott, ráadásul a pénztárcámat sem kímélte. Meg kellett vennem egy használaton kívüli repülőteret a sivatagban, kemény 80 000 dollárért.
Tipp: Mivel az előző küldetésből nálam maradt a helikopter, legalább az utazás rövid volt…
Repülőiskola - Learning to Fly (Nehézség: nehéz)
Kézzel-lábbal tiltakoztam, de Toreno nem hagyott nyugton, és állandó hívásokkal zaklatott, míg el nem végeztem a pilótakiképzést. Néhányszor szívesen befontam volna a szemöldököm, de azért sikerült…
Tipp: Azoknak, akik szimulátoron tanulnak repülni, a le- és felszállást külső, a körözgetést és a célzást feltétlenül belső nézetből javaslom elsajátítani.
N.O.E. (Nehézség: közepes)
Toreno konspirációinak meghallgatása után légipostás feladatot kaptam: felszerelést kellett vinnem néhány ügynöknek Angel Pine közelébe, végig alacsonyan, a radarok alatt repülve, különben a katonai bázis megkínált volna néhány légelhárító rakétával. A visszaút is hasonlóan kalandos volt.
Tipp: A rendelkezésre álló időkeretet felmérve hamar rájöttem, hogy nincs szükség sem nyaktörő tempóra, sem arra, hogy szűk kanyonokban manőverezzek, ezért a felszállás után azonnal északnak fordultam, és a nyílt víz felett repülve, egész San Fierót megkerülve repültem a célhoz és vissza.
Potyautas - Stowaway (Nehézség: közepes)
Néhány váratlan látogató érkezett a reptérre: konkurens kormányügynökök. Toreno rövid, lelkesítőnek szánt szónoklatot intézett, aminek a vége az lett, hogy nyírjam ki őket. Először is utol kellett érnem a felszállni készülő gépet, majd a fedélzeten puszta kézzel legyőzni mindenkit – tekintettel az aknákkal csurig töltött raktérre, lőfegyver használata nem volt javasolt –, végül a pilótát likvidálva, majd az ejtőernyőt megszerezve robbanóanyagot kellett helyezni a gép orrába. Utána hátrafutottam a farokrészbe, majd kiugráskor aktiváltam a robbanószert.
Tipp: A gépet csak úgy értem el, hogy a motorra ráhajolva némi plusz sebességet szereztem. Szerencsére nálam volt egy szamurájkard, így a repülőn az ügynökök hamar kiterültek. Igaz, elég lett volna azt az egyet kettévágni, akin az ejtőernyő volt, aztán eldobni a bombát, ami kiugrás után – a többi ügynökkel együtt – felrobbantja a gépet. Szabadesés közben figyeltem arra, hogy lehetőleg ne a katonai bázis, vagy víz közepén érjek földet.
A titkos terv - Black Project (Nehézség: közepes)
Este lett, mire visszaértem a reptérre, ahol az igazság várt rám. Truth újabb őrültségbe rángatott bele: el kellett lopnom a legféltettebben őrzött fejlesztést egy titkos katonai bázis mélyéről. Mesterlövészpuskámmal biztos távolságból leszedtem az őröket, majd az irányítóteremben kinyitottam a bázis földbe süllyesztett ajtaját. Lent már nem sikerült észrevétlen maradnom, riadót fújtak. Dolgozott az AK a kezemben rendesen, mire megtaláltam előbb a SAM lövegek kiiktatására szolgáló vezérlőt, majd magát a titkos projektet (egy mágneskártyás ajtónál volt olyan kedves az egyik tudós átadni a belépőkártyáját), ami nem volt más, mint egy jetpack. A hátirakétát felcsatolva kilőttem magam a silóból, és hamarosan társam mellett landoltam a homokban.
Tipp: Mivel így is, úgy is riadó lett a vége, célszerűbb lett volna teljes mellszélességgel berongyolnom a bázisra, majd a szellőzőt használva lejutni a lezárt részre.
Green Goo (Nehézség: közepes)
Truth roppant izgatottan közölte, hogy el kell lopnom „valamit”. Mindegy mit találok, bizonyosan fontos lesz – mondta. Fogtam hát a jetpacket, és odaröppentem az érkező vonathoz, ahol a katonákat kiiktatva, harmadik próbálkozásra végre megtaláltam a megfelelő ládát, és benne… valamit. Máig sem tudom mi volt az, mindenesetre egy ideig Truth elvolt vele, mert utána hetekig nem láttam.
Tipp: Nyílegyenesen az állomáshoz repültem, így közvetlenül a vonat előtt értem oda, így a peron tetejére leszállva biztos kézzel sorozhattam végig a szerelvényen tartózkodó katonákat.
A feladat teljesítése után birtokba vehettem a repteremet, ami szép pénzt termelt számomra. Ráadásul Truth nálam hagyta a jetpacket is!